Identificēt Latvijas vispārizglītojošo izglītības iestāžu īstenoto atkarību profilakses politiku, kā arī pieejamos, izmantotos un nepieciešamos resursus.
noskaidrot, vai un kā atkarību profilakses politika tiek pielietota šī brīža vispārizglītojošo skolu sistēmā (tās integrācija mācību saturā, skolas politika atkarību jautājumos, atbalsta sniegšana skolā) un atkarību profilakses skolā koncepts – izmaiņu ieviešanas nepieciešamība.
Vairāk kā puse aptaujāto izglītības darbinieku uzskata, ka atkarību profilakses jautājumi mācību saturā ir integrēti pilnībā vai nepieciešami daži atsevišķi uzlabojumi. Lielākais mācību stundu skaits atkarību jautājumu aplūkošanai atvēlēts Sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā un Audzināšanas jomā. Vairums izglītības darbinieku uzskata, ka skolu personālam būtu nepieciešams pilnveidot kompetenci atkarību profilakses jautājumos. Respondenti uzskata, ka atbildība par atkarību profilaksi ir gan skolai, gan ģimenei. Liela daļa respondentu izsakās kritiski par jauno, kompetencēs balstīto izglītības saturu un uzskata, ka jaunā standarta ietvaros nav paredzēta atkarību tēmu secīga un pilnvērtīga apguve. Lielākā daļa intervēto atzīst, ka skolas darbinieki nav saņēmuši un nesaņem pilnvērtīgu, sistemātisku tālākizglītību par atkarību profilakses skolās jautājumiem. Intervējamie uzsver, ka ir nepieciešamas ne tikai mācības, bet arī jau gatavi informatīvie un metodiskie materiāli.