Izzināt klientu apmierinātību ar Nacionālā veselības dienesta sniegtajiem pakalpojumiem un līgumpartneru vērtējumu par sadarbību ar Nacionālo veselības dienestu.
Pētījumam noteikti šādi uzdevumi:
Kopumā atpazīstamākais Nacionālā veselības dienesta (turpmāk tekstā – NVD) piedāvātais pakalpojums aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vidū ir portāls E-veselība (divas trešdaļas (66%) respondentu to nosaukuši spontāni vai atpazinuši ar palīdzību). Pēc tam seko Eiropas veselības apdrošināšanas karte (turpmāk tekstā – EVAK) – to kopumā atpazīst vairāk nekā puse (59%) respondentu. Citus aptaujas anketā iekļautos NVD pakalpojumus respondenti atpazīst salīdzinoši retāk. Vismaz piektā daļa respondentu kopumā atpazīst vēža savlaicīgās atklāšanas programmu (23%), informāciju iedzīvotājiem – NVD mājaslapas aktualitāšu sadaļu (23%); atbrīvojumu no pacienta līdzmaksājuma veikšanas (23%); cita cilvēka pilnvarošanu darbībām E-veselības portālā (21%); konsultāciju par valsts apmaksātiem pakalpojumiem un to saņemšanas iespējām (21%) un medikamentu kompensēšanu individuālā kārtībā (20%). Vismazāk atpazīstamais NVD pakalpojums ir pacienta reģistrācijas atbloķēšana pie ģimenes ārsta (to kopumā atpazīst tikai 3% respondentu). Savukārt aptuveni trešdaļa (30%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju spontāni nespēj nosaukt nevienu no NVD piedāvātajiem, anketā iekļautajiem, pakalpojumiem, bet 16% respondentu nespēj ne spontāni nosaukt, ne atpazīt ar palīdzību nevienu NVD piedāvāto pakalpojumu.
Pārliecinoši lielākā daļa (87%) respondentu (turpmāk tekstā – līgumpartneru) ir kopumā apmierināti ar Nacionālā veselības dienesta (turpmāk tekstā – NVD) sniegto pakalpojumu kvalitāti 2022. gadā, bet 9% līgumpartneru ir kopumā neapmierināti. Vidējais vērtējums (šeit un turpmāk – skalā no 1 (pilnīgi neapmierināts/-a) līdz 5 (pilnīgi apmierināts/-a)) apmierinātībai ar NVD sniegto pakalpojumu kvalitāti 2022. gadā ir 3,47. Apmierinātāki ar šo aspektu ir zobārsti (3,58) un līgumpartneri, kuru pakalpojumu sniegšanas vieta ir Zemgalē (3,65), bet nedaudz mazāk apmierināti – aptiekas (3,33) un pakalpojumu sniedzēji Rīgā (3,37). Arī ar sadarbību ar NVD 2022. gadā pārliecinoši lielākā daļa līgumpartneru ir kopumā apmierināti (89%), bet 8% ir kopumā neapmierināti (vidējais vērtējums – 3,54). Apmierinātāki ar šo aspektu ir zobārsti (3,59) un pakalpojumu sniedzēji Zemgalē (3,68), bet nedaudz mazāk apmierināti – aptiekas (3,38) un pakalpojumu sniedzēji Rīgā (3,38). Kopumā var secināt, ka līgumpartneri ir nedaudz apmierinātāki ar sadarbību nekā pakalpojumu kvalitāti.