Pētījumu un publikāciju datu bāze

Komercdarbības atbalsta izvērtējums sociālo pakalpojumu jomā un vadlīniju izstrāde komercdarbības atbalsta pazīmju izvērtēšanai

Valoda:
Latviešu
Pētījuma statuss:
Plānots
Par pētījuma pasūtīšanu atbildīgais darbinieks vai amatpersona:
Vjačeslavs Makarovs
20688396

Komercdarbības atbalsta izvērtējums sociālo pakalpojumu jomā un vadlīniju izstrāde komercdarbības atbalsta pazīmju izvērtēšanai

Pētījuma mērķis:

Nodrošināt valsts, pašvaldību un citu sociālo pakalpojumu sniedzēju nodrošināto sociālo pakalpojumu atbilstību komercdarbības atbalsta regulējumam un sniegt analīzi un ieteikumus sociālo pakalpojumu sniegšanas regulējuma uzlabošanai.

Pētījuma uzdevums:

1. sākotnējā novērtējuma ziņojums: detalizēts ziņojums par sociālo pakalpojumu atbilstību komercdarbības atbalsta regulējumam, tai skaitā:

a) identificēt un kategorizēt sociālos pakalpojumus, kurus skar un kurus neskar komercdarbības atbalsta regulējums, tai skaitā pēc sociālo pakalpojumu sniedzēju veida un finansējuma avota;

b) izvērtēt sociālo pakalpojumu veidam, tai skaitā pēc to sniedzēja un finansētāja, piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējumu;

c) identificēt iespējamos pakalpojumus, kuru sniegšanā nav ievērotas komercdarbības atbalsta prasības un iespējamos riskus;

d) veikt tirgus izpēti, lai noteiktu sociālo pakalpojumu iespējamo ietekmi uz Eiropas Savienības kopējo tirgu;

e) izstrādāt vadlīnijas sociālo pakalpojumu analīzei, lai noteiktu ietekmi uz Eiropas Savienības tirgu;

f) izvērtēt vai atbalsts ietver visas komercdarbības atbalsta pazīmes;

g) katra sociālā pakalpojuma komercdarbības atbalsta vai neatbalstu pamato ar Eiropas Komisijas skaidrojumu vai tiesas spriedumu līdzīgā lietā;

h) ja pieeja nav pamatojama ar “g” apakšpunktā minēto dokumentāciju pakalpojuma sniedzējs konsultējas ar komercdarbības atbalstu atbildīgajiem Eiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorāta pārstāvjiem vai sagatavo jautājumu eState Aid Wiki sistēmā, ko publicē Labklājības ministrija;

2. atbilstības stratēģija: ceļa karte, kas nosaka darbības, kas būtu veicamas, lai nodrošinātu sociālo pakalpojumu atbilstību komercdarbības atbalsta prasībām;

3. mācību materiāli: izstrādāts mācību materiāls ekspertiem un organizēti vismaz trīs semināri ar ieinteresētajām pusēm;

4. gala ziņojums: noslēguma ziņojums, kurā apkopoti visi konstatējumi, veiktās darbības un turpmākie ieteikumi;

5. konsultatīvs atbalsts: konsultatīvais atbalsts 12 mēnešus pēc gala ziņojuma nodošanas un apstiprināšanas.

Plānotās nodošanas datums:
31.12.2025
Resors (nozares ministrija, neatkarīga iestāde vai pašvaldība):
Labklājības ministrija
lm@lm.gov.lv
Iesniedzējinstitūcijas autorizētais lietotājs:
Pētījuma pasūtītājs:
Labklājības ministrija
lm@lm.gov.lv
Politikas joma:
Komercdarbības atbalsta kontrole
Pētījuma klasifikācija:
Padziļinātas ekspertīzes pētījums politikas vai tiesiskā regulējuma izstrādei
Pētījuma plānotie rezultāti:

Sociālo pakalpojumu komercdarbības atbalsta izvērtējums un vadlīnijas ekonomiskās darbības un ietekmes uz ES tirgu izvērtēšanai.

To top