Pētījumu un publikāciju datu bāze

Sabiedrisko mediju sabiedriskais labums: Iedzīvotāju aptauja 2025

Par pētījuma pasūtīšanu atbildīgais darbinieks vai amatpersona:
Jānis Eglītis
37127343432

Sabiedrisko mediju sabiedriskais labums: Iedzīvotāju aptauja 2025

Pētījuma mērķis:

Saņemt sabiedrības vērtējumu par Latvijas sabiedrisko mediju (Latvijas Televīzijas, Latvijas Radio, portāla LSM.lv) sabiedriskā pasūtījumu izpildi un iesaistīt sabiedrību sabiedriskā pasūtījuma veidošanā un tiks izmantots, lai nodrošinātu SEPLP funkciju izpildi sabiedriskā pasūtījuma izstrādē, kā arī sabiedrības informēšanai par sabiedrisko mediju sniegto sabiedrisko labumu.

Pētījuma uzdevums:

Iesaistīt sabiedrību sabiedriskā pasūtījuma veidošanā

Nodošanas datums:
30.04.2025
Resors (nozares ministrija, neatkarīga iestāde vai pašvaldība):
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
seplp@seplp.lv
Iesniedzējinstitūcijas autorizētais lietotājs:
Pētījuma pasūtītājs:
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
seplp@seplp.lv
Politikas joma:
Masu informācijas līdzekļu politika
Pētījuma klasifikācija:
Sabiedriskās domas pētījums
Pētījumu rezultātu izmantošana:
SEPLP un Latvijas sabiedrisko mediju ombuda konference, ombuda un SEPLP ikdienas darba nodrošināšana
Autoru saraksts:
  • Dr.sc.soc. Andris Saulītis
Pētījuma finansēšanas avots:
Valsts budžets
Pētījuma finansēšanas summa EUR (bez PVN):
17255 EUR
Pētījuma sasniegtie rezultāti:

Ņemot vērā stratēģisko mērķi par stipra un vienota sabiedriskā medija izveidi, pētījums ļauj novērtēt ne tikai sabiedrības vērtējumu un tā dinamiku par Latvijas Televīzijas, Latvijas Radio un interneta platformas LSM.lv veikumu, bet arī kopējo sabiedrisko mediju sniegumu dažādos būtiskos aspektos .Pirmo reizi aptaujā noskaidrota iedzīvotāju vērtību orientācija, kā arī ideoloģiskās pozīcijas, lai tādējādi sniegtu padziļinātu izpratni par to, kuras sabiedrības grupas pozitīvāk vai kritiskāk vērtē sabiedriskos medijus.  Padome arī turpmāk izmantos pētījumu, lai noteiktu ikgadējās sasniedzamo mērķu vērtības, formulētu datos balstītus sabiedriskā pasūtījuma plāna uzdevumus, kā arī vidēja termiņa darbības stratēģijas prioritātes.

To top