Pētījuma mērķis ir izzināt sabiedrības un uzņēmēju viedokli ar korupciju saistītos jautājumos, vienlaikus noskaidrojot, kādi ir korupcijas rašanās cēloņi un kurās jomās korupcija visvairāk izplatīta. Pētījums atspoguļo viedokļa izmaiņas 2022.gadā salīdzinājumā ar 2021.gada datiem.
Gada laikā mainījusies abu aptaujāto grupu attieksme pret kukuļošanu – iedzīvotāju vidū pieaugusi noraidoša attieksme, kamēr uzņēmēju vidū pieaugusi tolerance. To iemeslu analīze, kāpēc iedzīvotāji vai uzņēmēji varētu izšķirties dot kukuli valsts amatpersonai, atklāj, ka kukulis kalpo drošības sajūtai, ka problēma vispār tiks risināta, tas tiks darīts ātrāk un kvalitatīvāk ar laipnāku, atsaucīgāku darbinieku attieksmi.
Vairums iedzīvotāju un uzņēmēju ir noraidoši pret neoficiālu risinājumu izmantošanu saskarsmē ar publiskas personas institūcijām. Tomēr joprojām 20% aptaujāto iedzīvotāju un 31% uzņēmumu pēdējo divu gadu laikā, kārtojot kādus jautājumus ir izmantojuši pazīšanos, dāvanas vai neoficiālus maksājumus.
Iedzīvotāji šādus paņēmienus visbiežāk pielieto, izmantojot veselības aprūpes pakalpojumus, savukārt uzņēmējdarbības vidē – kārtojot ar būvniecību saistītus jautājumus un piedaloties valsts vai pašvaldības publiskajos iepirkumos.