Pētījuma mērķis ir sniegt rekomendācijas un novērtējumu, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta plašāku izmantošanu lielām pasažieru plūsmām, samazinātu privātā autotransporta izmantošanu Rīgas metropoles areālā (turpmāk – RMA), piedāvājot plašākas iespējas pasažieriem plānot braucienu ar dažādiem transporta veidiem, tostarp velotransportu un mikromobilitātes rīkiem.
1)Esošā sabiedriskā transporta un komercpārvadājumu apjoma, to savstarpējās savienojamības, pārklājuma, reisu intensitātes un intervālu izvērtējums;
2)Reģionālās nozīmes un pilsētas nozīmes maršrutu tīklu integrēšana;
3)Priekšlikumu izstrāde integrēta RMA sabiedriskā transporta plānam līdz 2040. gadam;
4)Rīcības plāns integrēta sabiedriskā transporta plāna ieviešanai izpētes teritorijā;
5)Informācijas par iedzīvotāju un nodarbināto skaitu apkopošana, analīze un prognoze;
6)Finanšu un sociālekonomiskās ietekmes izvērtējums;
7)Integrēta maršrutu tīkla apkalpošanai nepieciešamā finansiālā atbalsta aprēķins;
8)Priekšlikumi maršrutu tīklu pilnveidošanai.
Pētījuma rezultāti sniedz vīziju par RMA integrēto transporta tīklu nākotnē, lai tādējādi palīdzētu pieņemt plānošanas un investīciju lēmumus un sniegtu pamatojumu konkrētām darbībām. Pētījums pamato vienotu integrēta sabiedriskā transporta tīkla un vienota tarifa biļešu sistēmas izveidi, lai kopumā efektivizētu RMA sabiedriskā transporta sistēmu. RMA pašvaldības šobrīd atrodas būtiskas izvēles priekšā, lai izstrādātu integrētu plānu, kas nepieciešams augstas kvalitātes sabiedriskā transporta sistēmas izveidei, un pētījums sniedz ceļa karti, kā arī definē veicamās darbības, kas nepieciešamas sabiedriskā transporta organizācijas un pieejamības uzlabošanai. Pētījums iekļaujas kopējā Latvijas politiskās un telpiskās plānošanas sistēmā.