Pētījumu un publikāciju datu bāze

Pētījums par Latvijas iedzīvotāju medijpratību

Pētījums par Latvijas iedzīvotāju medijpratību

Pētījuma mērķis:
  1. Latvijas iedzīvotāju medijpratības līmeni.
  2. Ar medijpratību saistītās prasmes – tehnoloģiju, sociālo tīklu lietošanu, uzskatus par privātumu, vārda brīvību un datu drošību.
  3. Noteikt esošās zināšanas par mediju vidi, uzticēšanos medijiem un dažādām institūcijām kopumā un dažādos būtiskos jautājumos un, balstoties uz datiem, identificēt stratēģiski nepieciešamās darbības medijpratības sekmēšanai Latvijā.
Pētījuma uzdevums:
  1. Noskaidrot Latvijas iedzīvotāju medijpratības līmeni.
  2. Noskaidrot ar medijpratību saistītās prasmes – tehnoloģiju, sociālo tīklu lietošanu, uzskatus par privātumu, vārda brīvību un datu drošību.
  3. Noteikt esošās zināšanas par mediju vidi, uzticēšanos medijiem un dažādām institūcijām kopumā un dažādos būtiskos jautājumos un, balstoties uz datiem, identificēt stratēģiski nepieciešamās darbības medijpratības sekmēšanai Latvijā.
Nodošanas datums:
28.08.2024
Resors (nozares ministrija, neatkarīga iestāde vai pašvaldība):
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
neplp@neplp.lv
Iesniedzējinstitūcijas autorizētais lietotājs:
Pētījuma pasūtītājs:
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
neplp@neplp.lv
Politikas joma:
Masu informācijas (plašsaziņas) līdzekļu politika
Pētījuma klasifikācija:
Sabiedriskās domas pētījums
Pētījumu rezultātu izmantošana:
Viedokļu apzināšana
Autoru saraksts:
  • Gatis Bolinskis
  • Andris Avotiņš
  • Anete Benta
Pētījuma finansēšanas avots:
Cits
Pētījuma finansēšanas summa EUR (bez PVN):
40880 EUR
Pētījuma sasniegtie rezultāti:

Noskaidrots:

  1. Latvijas iedzīvotāju medijpratības līmenis.
  2. Ar medijpratību saistītās prasmes.
  3. Noteiktas esošās zināšanas par mediju vidi, uzticēšanos medijiem un dažādām institūcijām kopumā un dažādos būtiskos jautājumos un, balstoties uz datiem, identificētas stratēģiski nepieciešamās darbības medijpratības sekmēšanai Latvijā.
Piezīmes:
Pievienoti arī Dr.sc.comm. Klintas Ločmeles 2024.gada oktobra pētījuma rezultātu analīze un prezentācija: Latvijas iedzīvotāju medijpratības pētījuma rezultātu analīze.
To top