Pētījumu un publikāciju datu bāze

Pētījums un modeļa izstrāde pedagogu pieprasījuma – piedāvājuma prognozēšanai un nodarbinātības modelēšanai vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs

Par pētījuma pasūtīšanu atbildīgais darbinieks vai amatpersona:
Laura Vikšere
67047916

Pētījums un modeļa izstrāde pedagogu pieprasījuma – piedāvājuma prognozēšanai un nodarbinātības modelēšanai vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs

Pētījuma mērķis:

Pētījuma mērķis ir veikt pētījumu un izstrādāt analītisko rīku regulārai vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu pieprasījuma un piedāvājuma prognozēšanai un pedagogu nodarbinātības modelēšanai īstermiņā, vidējā un ilgtermiņā, lai mazinātu piedāvājuma un pieprasījuma neatbilstību. Pētījuma ietvaros veikta datu apstrāde, izstrādāts sistēmdinamikas modelis, kas papildināts ar politikas veidotāju saskarni un rezultātu vizualizāciju SAP BO platformā.

 

Pētījuma uzdevums:

Izstrādāt analītisko rīku regulārai vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu pieprasījuma un piedāvājuma prognozēšanai un pedagogu nodarbinātības modelēšanai īstermiņā, vidējā un ilgtermiņā, lai mazinātu piedāvājuma un pieprasījuma neatbilstību.

Nodošanas datums:
04.12.2023
Resors (nozares ministrija, neatkarīga iestāde vai pašvaldība):
Izglītības un zinātnes ministrija
pasts@izm.gov.lv
Iesniedzējinstitūcijas autorizētais lietotājs:
Arhīvs
Pētījuma pasūtītājs:
Izglītības un zinātnes ministrija
pasts@izm.gov.lv
Politikas joma:
Izglītības un zinātnes politika
Pētījuma klasifikācija:
Kompleksi analītisks pētījums
Pētījumu rezultātu izmantošana:
Pētījums tiks izmantots turpmākās izglītības rīcībpolitikas plānošanai
Autoru saraksts:
  • Andra Blumberga
  • Pål Ingebrigt Davidsen
  • Ritvars Freimanis
  • Antra Kalnbaļķīte
  • Dagnija Blumberga
  • Gatis Bažbauers
  • Zanda Rubene
  • Armands Grāvelsiņš
  • Laine Blūma
  • Daiga Vanaga
  • Ģirts Bohvalovs
  • Megija Valtere
Pētījuma finansēšanas avots:
Ārvalstu finanšu palīdzības instruments
Finansējuma avota pilns nosaukums:
ESF projekts Nr.8.3.6.2/17/I/001 “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana”
Pētījuma finansēšanas summa EUR (bez PVN):
100000 EUR
Pētījuma sasniegtie rezultāti:

Modelēšanas rezultāti rāda, ka pat tad, ja pedagogi būtu nodarbināti ar pilnu slodzi vai vairāk par vienu slodzi uz pedagogu, visiem skolotājiem būtu divas kvalifikācijas, kā arī efektīvi tiktu izmantotas skolotāju spējas pamatskolās un vidusskolās vienas izglītības iestādes ietvaros un netālajās skolās, joprojām pastāvēs neatbilstošs atlikušais pieprasījums un piedāvājums. Lauku rajonos ar mazākām skolām (katrā līmenī mazāku klašu skaitu) un lielu attālumu starp skolām šie pārpalikumi kļūst pamanāmāki. Pētījumā piedāvāti trīs mehānismi, kas varētu kompensēt šādu neatbilstību – izglītojamo apvienošana, pedagogu koplietošana un vairākas kompetences vienam skolotājam.

To top