Pētījuma mērķis ir veikt pētījumu un izstrādāt analītisko rīku regulārai vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu pieprasījuma un piedāvājuma prognozēšanai un pedagogu nodarbinātības modelēšanai īstermiņā, vidējā un ilgtermiņā, lai mazinātu piedāvājuma un pieprasījuma neatbilstību. Pētījuma ietvaros veikta datu apstrāde, izstrādāts sistēmdinamikas modelis, kas papildināts ar politikas veidotāju saskarni un rezultātu vizualizāciju SAP BO platformā.
Izstrādāt analītisko rīku regulārai vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu pieprasījuma un piedāvājuma prognozēšanai un pedagogu nodarbinātības modelēšanai īstermiņā, vidējā un ilgtermiņā, lai mazinātu piedāvājuma un pieprasījuma neatbilstību.
Modelēšanas rezultāti rāda, ka pat tad, ja pedagogi būtu nodarbināti ar pilnu slodzi vai vairāk par vienu slodzi uz pedagogu, visiem skolotājiem būtu divas kvalifikācijas, kā arī efektīvi tiktu izmantotas skolotāju spējas pamatskolās un vidusskolās vienas izglītības iestādes ietvaros un netālajās skolās, joprojām pastāvēs neatbilstošs atlikušais pieprasījums un piedāvājums. Lauku rajonos ar mazākām skolām (katrā līmenī mazāku klašu skaitu) un lielu attālumu starp skolām šie pārpalikumi kļūst pamanāmāki. Pētījumā piedāvāti trīs mehānismi, kas varētu kompensēt šādu neatbilstību – izglītojamo apvienošana, pedagogu koplietošana un vairākas kompetences vienam skolotājam.