Pētījumu un publikāciju datu bāze

Sabiedriskās domas aptauja par LIAA darbības ārējo novērtējumu

Par pētījuma pasūtīšanu atbildīgais darbinieks vai amatpersona:
Jānis Kovaļevskis
29725674

Sabiedriskās domas aptauja par LIAA darbības ārējo novērtējumu

Pētījuma mērķis:

Iegūt Latvijas eksportējošo uzņēmumu novērtējumu LIAA sniegto pakalpojumu pieejamībai, kvalitātei un atbilstībai mērķa grupas vajadzībām, kā arī identificēt diasporas lomu eksporta veicināšanās jomā.

Pētījuma uzdevums:
  1. Iegūt reprezentatīvu priekšstatu par to, kā eksportējoši uzņēmēji novērtē LIAA darbu;
  2. Noskaidrot mērķa grupai aktuālākos LIAA sniegtos pakalpojumus;
  3. Novērtēt sniegto pakalpojumu kvalitāti;
  4. Noskaidrot, kādus pakalpojumus perspektīvā uzņēmēji vēlētos saņemt no LIAA;
  5. Noskaidrot mērķgrupas uzņēmēju viedokli un pieredzi par Latvijas atpazīstamību ārvalstīs un tās ietekmi uz eksportu;
  6. Noskaidrot mērķgrupas uzņēmēju viedokli par diasporas lomu eksporta veicināšanā.
Nodošanas datums:
26.12.2022
Resors (nozares ministrija, neatkarīga iestāde vai pašvaldība):
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
pasts@liaa.gov.lv
Iesniedzējinstitūcijas autorizētais lietotājs:
Pētījuma pasūtītājs:
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
pasts@liaa.gov.lv
Politikas joma:
Industrijas un pakalpojumu politika
Pētījuma klasifikācija:
Sabiedriskās domas pētījums
Pētījuma finansēšanas avots:
Valsts budžets
Finansējuma avota pilns nosaukums:
Valsts budžeta programmas 28.00. “Ārējās ekonomiskās politikas ieviešana”
Pētījuma finansēšanas summa EUR (bez PVN):
14447.40 EUR
Pētījuma sasniegtie rezultāti:

Eksportētāji vērtē LIAA piedāvātos pakalpojumus noderīgus savam uzņēmumam. Gandrīz puse jeb 48,6%  eksportētāju norādīja, ka pēdējo 5 gadu laikā Latvijas atpazīstamība ārvalstu uzņēmēju vidē ir uzlabojusies, 40,9% bija neitrāla nostāja, 4,8% respondentu norādīja, ka Latvijas tēls ir pasliktinājies, bet 5,8% nevarēja atbildēt uz šo jautājumu. Pētījuma dati atklāja, ka aptuveni 20% Latvijas eksportējošo uzņēmumu pēdējā gada laikā ir sadarbojušies ar diasporas pārstāvjiem.

Piezīmes:
Latvijas uzņēmumi, kuri nodarbojas ar preču vai pakalpojumu eksportu, un kuru pamatdarbības joma nav tirdzniecība (NACE G)
To top