Pētījumu un publikāciju datubāze
Meklēšanas parametri
Rezultāti
datums
datums
Veikt literatūras apskatu par grunšu sala pacēluma un sasaluma dziļuma noteikšanas metodēm, piedāvāt potenciālas sasaluma dziļuma ilgtermiņa novērojumu staciju ierīkošanas vietas un salīdzināt laboratorijas apstākļos Latvijā raksturīgāko grunšu īpašības sala ietekmē. Nepieciešams veikt pieejamo tehnoloģisko aprīkojumu salīdzinājumu, ilgtermiņa stacionāriem sasaluma dziļuma novērojumiem, šī pētījuma iespējamajām tālākajām kārtām, gan tehniskajā, gan finansiālajā, gan ģeogrāfiskās pieejamības ziņā.
Mērķi ir visaptveroši aprakstīt satiksmes uzskaites sistēmu; dot priekšlikumus tās uzlabošanai, kā arī izveidot rokasgrāmatu satiksmes datu lietotājiem, aprakstot tajā visu sistēmu – no datu vākšanas līdz to interpretācijai un lietošanai.
Veikt grunšu sala pacēluma un sasaluma dziļuma novērojumu staciju tehnisko risinājumu izstrādi. Pārbaudīt dažādu mērierīču darbību ekspluatācijas apstākļos un veikt to iegūto mērījumu rezultātu precizitātes izvērtējumu.
Mērķis ir izstrādāt, izmantojot dažādu valstu pieejas, BBTM sastāvus ar augstām ekspluatācijas īpašībām un piedāvāt priekšlikumus „Ceļu specifikācijas 2017” (vai citas – aktuālās specifikāciju versijas) papildināšanai ar Latvijas apstākļiem jaunu plānkārtas asfaltbetona tipu, lai nodrošinātu piedāvātā risinājuma lietošanu augstas intensitātes ceļiem. Izstrādāt vadlīnijas šī asfaltbetona tipa projektēšanai, izgatavošanai un kvalitātes novērtējumam.
Pētījuma mērķis ir izpētīt Latvijā pieejamā frēzētā asfalta īpašības, lai noteiktu potenciālo izmantošanas daudzumu karstā asfalta ražošanā, kā arī izstrādāt priekšlikumus nepieciešamām izmaiņām vai papildināšanai „Ceļu specifikācijas 2015” (vai citai – aktuālajai specifikāciju versijai, turpmāk tekstā – Ceļu specifikācijas), lai veicinātu frēzētā asfalta pielietošanu ražošanā un nodrošinātu šādu maisījumu kvalitāti.
Pētījuma mērķis ir izstrādāt testēšanas metodes, kas iespējami objektīvi raksturotu šādam aukstajam bituminētajam maisījumam svarīgās funkcionālās īpašības, tā lietojumam asfalta seguma bedrīšu remontam. Pēc iespējas jāparedz izmantot Latvijā jau ceļu būvmateriālu testēšanā lietotas testēšanas metodes. Jāizpēta pieejamā ārvalstu pieredze attiecībā uz kvalitātes kritēriju noteikšanu aukstajiem bituminētajiem maisījumiem.
Izpēte ir nepieciešama, lai apzinātu pašreizējo ITS attīstības situāciju Latvijā un sniegtu pamatotas rekomendācijas nacionālas nozīmes ITS pakalpojumu saskaņotai ieviešanai un sasaistei ar citiem transporta veidiem, kā arī identificētu secīgi, kādus projektus ir nepieciešams veikt koordinētai ITS attīstībai Latvijā (izstrādātu ieteicamo nacionālo ietvaru).
Izstrādāt, balstoties uz projektēto PMB sastāvu īpašībām, vadlīnijas bitumena modifikācijas tehnoloģijām, kā arī veikt PMB adhēzijas un novecošanas īpašību izpēti, lai palielinātu asfaltbetona ilgmūžību un sniegtu rekomendācijas „Ceļu specifikācijas 2015” pilnveidošanai.
Mērķis ir novērtēt iepriekšējos gados uzbūvētās ar cementu saistītās ceļa segas pamata nesošās kārtas, to tehnisko stāvokli, nestspējas īpašības, kā arī atjaunoto vai uzbūvēto ceļa segu vispārējo kalpotspēju, lai identificētu veiksmīgākos risinājumus un apzinātu iespējamās problēmas vai nepieciešamos uzlabojumus.
Otrs pētījuma mērķis ir reālā būvobjektā veikt praktisku detālu aprobāciju realizētā pētījuma ″Segas pamatu pastiprināšana ar hidrauliskajām saistvielām, izmantojot pārstrādātus materiālus″ ietvaros gūtajām atziņām un izstrādātajiem ar cementu saistītu ceļa segas pamata kārtu lietošanas nosacījumiem, kvalitātes kritērijiem un prasībām.
Projekta mērķis ir izstrādāt plānkārtas asfaltbetona sastāvus ar augstām ekspluatācijas īpašībām, lietojot Latvijas apstākļiem tradicionālus minerālmateriālus, kā arī ceļa segas projektā iekļaujot zem plānkārtas asfaltbetona kārtas konstruktīvās HMAC saistes kārtu un seguma apakškārtu, lai nodrošinātu piedāvāta risinājuma lietošanu augstas intensitātes ceļiem un piedāvāt priekšlikumus „Ceļu specifikācijas ” papildināšanai ar Latvijas apstākļiem jaunu plānkārtas asfaltbetona tipu.
Apzināt iespējas paplašināt materiālu atkārtotu izmantošanu ceļa segu būvniecībā, ko potenciāli varētu nodrošināt, pastiprinot atgūtos materiālus ar saistvielām. Balstoties uz šajā pētniecības darbā, kā arī iepriekš iegūtajām atziņām, jāizstrādā rokasgrāmata. Rokasgrāmatas mērķis ir veicināt segas pamatu pastiprināšanu ar hidrauliskajām saistvielām, izmantojot pārstrādātus materiālus, īpaši vietējos būvmateriālus – kaļķi un cementu, kā arī, akcentējot atgūto būvmateriālu, atkārtotas izmantošanas iespējas.