Iegūt Latvijas uzņēmumu novērtējumu LIAA sniegto pakalpojumu pieejamībai, kvalitātei un atbilstībai mērķa grupas vajadzībām, kā arī apzināt uzņēmumu eksporta apgrozījuma izmaiņas kopš 2019.gada un pētniecības un attīstības komponentes ieguldījumu apjomu.
Iegūt reprezentatīvu priekšstatu par to, kā eksportējoši uzņēmēji vērtē Starptutiskās konkurētspējas veicināšanas valsts atbalsta programmu un noskaidrot kā mainījies uzņēmumu apgrozījums pirms un pēc dalība programmā.
Saskaņā ar ar aptaujas rezultātiem par ļoti nozīmīgu vai drīzāk nozīmīgu LIAA klienti uzskata LIAA atbalstu dalībai starptautiskās izstādēs ar individuālo stendu vai kopstendā ārvalstīs.
Aptaujas ietvaros LIAA klientiem tika lūgts arī norādīt, kāds cits atbalsta veids viņiem būtu nepieciešams, bez jau esošajiem LIAA atbalsta mehānismiem. Visbiežāk uzņēmēji minējuši lielāku atbalstu dalībai ārvalstu izstādēs (iesk. transporta, naktsmītņu, uzturēšanās izmaksas) (8%), atbalstu jaunu ražošanas iekārtu, tehnoloģiju, ražotņu telpu iegādei/izbūvei (7%) un atbalsts reklāmai, mārketingam (5%); citus atbalsta veidus katru minējuši mazāk nekā 5% uzņēmēju. 10% LIAA klientu norādīja, ka viņiem nevajag papildus LIAA atbalstu vai svarīgi tikai turpināt esošo atbalstu, un gandrīz puse jeb 48% nevarēja sniegt konkrētu atbildi.
Aptaujas dati liecina, ka kopumā vairāk nekā puse jeb 55% LIAA eksportējošo klientu ir veikuši kādus ieguldījumus pētniecībā un jaunu produktu un pakalpojumu attīstībā no 2020. līdz 2022. gadam, turpretī 34% to nav darījuši. Aptuveni puse jeb 51% no uzņēmumiem, kas bija veikuši ieguldījumus pētniecībā un jaunu produktu un pakalpojumu attīstībā zina šo ieguldījumu apjomu, turpretī 14% to nezina.
LIAA klientiem, kas zina savu pētniecībā un jaunu produktu un pakalpojumu attīstībā ieguldīto apjomu no 2020. līdz 2022. gadam, tika lūgts norādīt šo apjomu – 2020. gadā vidējā ieguldījumu vērtība eiro bija 121 483 eiro, 2021. gadā tā bija 129 059, bet 2022. gadā – 128 868 eiro.