Pētījumu un publikāciju datu bāze

Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas klientu apkalpošanas procesu kvalitātes un efektivitātes ikgadējā novērtēšana – 2025. gads

Valoda:
Latviešu
Pētījuma statuss:
Nodots
Par pētījuma pasūtīšanu atbildīgais darbinieks vai amatpersona:
Lelde Krēsliņa
26328092

Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas klientu apkalpošanas procesu kvalitātes un efektivitātes ikgadējā novērtēšana – 2025. gads

Pētījuma mērķis:

Izvērtēt Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) klientu apkalpošanas kvalitāti un efektivitāti un saņemt ekspertu ieteikumus (rekomendācijas) tās uzlabošanai.

Pētījuma uzdevums:

Klientu apmierinātības novērtējums par apkalpošanas kvalitāti un tās atbilstību klientu pieņēmumiem/vajadzībām.

Klientu apkalpošanā iesaistīto speciālistu sniegto telefonkonsultāciju ierakstu analīze, lai izvērtētu klientu apkalpošanas speciālistu kompetences un saskarsmes spēju stiprās un vājās puses un sniegtu rekomendācijas klientu apkalpošanas kvalitātes un efektivitātes paaugstināšanai telefonkonsultāciju sniegšanas laikā, kā arī veikt konsultējamā klienta portreta izpēti.

Klientu apkalpošanā iesaistīto speciālistu sniegto konsultāciju elektroniskās sarakstes veidā analīze, lai izvērtētu rakstiskās saziņas kvalitāti, norādot stiprās un vājās puses un sniegtu rekomendācijas klientu apkalpošanas kvalitātes un efektivitātes paaugstināšanai rakstiskajā saziņā.

Nodošanas datums:
30.05.2025
Resors (nozares ministrija, neatkarīga iestāde vai pašvaldība):
Labklājības ministrija
lm@lm.gov.lv
Iesniedzējinstitūcijas autorizētais lietotājs:
Pētījuma pasūtītājs:
Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija
pasts@vdeavk.gov.lv
Politikas joma:
Personu ar invaliditāti vienlīdzīgas iespējas
Pētījuma klasifikācija:
Regulārs pētījums (tajā skaitā izpētes monitorings)
Pētījumu rezultātu izmantošana:
Pētījuma datus plānots izmantot VDEĀVK procesu optimizācijai, klientu apkalpošanas nodaļas darbības kvalitātes pilnveidei un klientu apmierinātības pieauguma veicināšanai.
Autoru saraksts:
  • Oksana Kurcalte
  • Evija Mansone
  • Jeļena Karadžana
  • Karīna Bunere
  • Helēna Zaķe
  • Ivars Krastiņš
  • Oskars Zalāns
Pētījuma finansēšanas avots:
Ārvalstu finanšu palīdzības instruments
Finansējuma avota pilns nosaukums:
Eiropas Sociālais fonds Plus
Pētījuma finansēšanas summa EUR (bez PVN):
8520 EUR
Pētījuma sasniegtie rezultāti:

2025. gada martā – aprīlī veikts trešais pētījums VDEĀVK darbības novērtēšanai. Visu trīs pētījumu rezultātu dinamika liecina par pozitīvām tendencēm – kopumā klientu apkalpošana un serviss progresē, jo īpaši sniedzot pakalpojumus klātienē. VDEĀVK klientu klātienes aptaujas rezultāti 2025. gadā kopumā ir pozitīvāki gandrīz visās vērtējumu pozīcijās nekā tas bija 2023. un 2024. gada pētījumos.

VDEĀVK darbs kopumā apmierināja gandrīz visus (89%) aptaujātos klientus, un tas ir vairāk nekā iepriekšējās aptaujās (+16% salīdzinājumā ar 2024.gagu). Kritisku vērtējumu pārstāvēja vien 6% (-10% salīdzinājumā ar 2024.gadu) aptaujāto.

Pozitīvāk nekā iepriekš šogad tika vērtēts arī laiks, kas jāvelta dokumentu aizpildīšanai un iesnieguma iesniegšanai. Tas kopumā apmierina 83% (+15% salīdzinājumā ar 2024.gadu) respondentu.

VDEĀVK lēmums arī šogad apmierināja vairāk nekā trīs ceturtdaļas aptaujāto klientu, gan pēc saprotamības, uztveramības (apmierināja 91%), gan pēc juridiskā pamatojuma (apmierināja 77% klientu) kritērijiem.

Invaliditātes komisijas speciālistu sniegtās konsultācijas apmierināja pilnīgi visus iestādes klientus, kas ir izmantojuši šo iespēju.

Ar katru pētījumu uzlabojas VDEĀVK  interneta mājas lapas vērtējums. Pirmo reizi vairāk nekā trīs ceturtdaļas interesentu VDEĀVK interneta mājas lapu vērtēja pozitīvi, piekrītot, ka tā ir pārskatāma, tajā ir viegli atrast vajadzīgo informāciju un informācija mājas lapā ir pietiekama.

Uzlabojas priekšstati par Invaliditātes komisijas darbiniekiem, šogad pēc visiem kritērijiem viņi tika vērtēti pozitīvāk nekā iepriekšējos pētījumos. Šogad ievērojami biežāk nekā 2024.gadā VDEĀVK darbinieki tika raksturoti kā godīgi, taisnīgi un uzticami. Tas liecina, ka sabiedrībā kopumā pieaug uzticēšanās VDEĀVK.

To top