Izmantojot objektīvus mērījumus, noteikt izglītības iestāžu iekštelpu gaisa kvalitāti un drošumu, lai sagatavotu uz pierādījumiem balstītus ieteikumus izglītības iestādēm iekštelpu gaisa kvalitātes uzlabošanai. Darbības ietvaros tiks veikts pētījums par izglītības iestāžu vides kvalitāti un drošumu.
Veikt ogļskābās gāzes (CO2) koncentrācijas mērījumus izglītības iestāžu mācību telpās.
1. Salīdzinot Pētījuma laikā mācību telpās iegūtos vidējās CO2 koncentrācijas rezultātus ar PVO ieteikumu nepārsniegt 1000 ppm līmeni, secināts, ka lielākā daļa no 303 monitorētajām mācību telpām – 83 % jeb 252 – neatbilst ieteiktajam CO2 līmenim un PVO rekomendācija ievērota tikai 17 % jeb 51 mācību telpā.
2. Ņemot par pamatu biežāk lietoto CO2 līmeņu iedalījumu atbilstoši piesārņojumam ar oglekļa dioksīdu un atbilstošo gaisa kvalitātes izvērtējumu, secināts, ka iekštelpu gaisa kvalitāte Pētījuma laikā novērtējama kā:
– slikta (> 2000 ppm) – 12 % (38);
– viduvēja (> 1500 ppm) – 32 % (96);
– gandrīz laba (< 1500 ppm) – 39 % (118);
– laba (< 1000 ppm) – 17 % (51) mācību telpu.
3. Pētījumā gūti objektīvi pierādījumi tam, ka CO2 koncentrācija un gaisa apmaiņas efektivitāte mācību telpā ir atkarīga no vairākiem faktoriem:
– izglītojamo skaits nodarbību laikā;
– telpas lielums;
– laiks, kas bez pārtraukuma aizvadīts telpā;
– izmantotais ventilācijas veids;
– vēdināšanas regularitāte un intensitāte.
4. Vislabākā iekštelpu gaisa kvalitāte un augstākie gaisa apmaiņas rādītāji sasniedzami tajās mācību telpās, kurās vienlaikus tiek izmantota gan mehāniskā, gan dabiskā ventilāciju jeb vēdināšana.
5. Balstoties iegūtajos rezultātos, tika apkopoti ieteikumi iekštelpu gaisa kvalitātes uzlabošanai, kas ietver ieteikumus izglītības iestāžu infrastruktūras un ventilācijas uzlabojumiem, efektīvākai mācību telpu vēdināšanai, izglītības iestāžu mikroklimata rādītāju uzlabošanai, sabiedrības informēšanai un izglītošanai par iekštelpu gaisa kvalitātes nozīmi un dažādu līmeņu politikas veidotāju savstarpējo sadarbību veidojot veselīgu skolas vidi.