Pētījumu un publikāciju datu bāze

Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums 2024

Par pētījuma pasūtīšanu atbildīgais darbinieks vai amatpersona:
Rihards Bambals; Valsts kancelejas Stratēģiskās komunikācijas koordinācijas departamenta vadītājs

Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums 2024

Pētījuma mērķis:

Noskaidrot Latvijas iedzīvotāju apmierinātību ar valsts pārvaldes iestāžu darbu un sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī uzticēšanos valsts pārvaldei.

Pētījuma uzdevums:

Izzināt dinamikā analizējamu iedzīvotāju viedokli par valsts pārvaldes iestāžu darbību, saskarsmi ar iestādēm un novērojumus par neseniem jauninājumiem un izmaiņām valsts pārvaldes darbā.

Nodošanas datums:
17.12.2024
Resors (nozares ministrija, neatkarīga iestāde vai pašvaldība):
Valsts kanceleja
pasts@mk.gov.lv
Iesniedzējinstitūcijas autorizētais lietotājs:
Pētījuma pasūtītājs:
Valsts kanceleja
pasts@mk.gov.lv
Politikas joma:
Publiskās pārvaldes politika
Pētījuma klasifikācija:
Sabiedriskās domas pētījums
Pētījumu rezultātu izmantošana:
Datos balstītas stratēģiskās komunikācijas un rīcībpolitikas īstenošana
Pētījuma finansēšanas avots:
Valsts budžets
Pētījuma finansēšanas summa EUR (bez PVN):
19985 EUR
Pētījuma sasniegtie rezultāti:

2024. gadā sabiedrības attieksme pret Latvijas valsts pārvaldi kopumā ir kļuvusi pozitīvāka, īpaši attiecībā uz darbinieku godprātību, uzticamību un iestāžu savstarpējo sadarbību.

Lielākā daļa respondentu uzskata, ka darbinieki ir zinoši, profesionāli (87%) un laipni pret klientiem (82%). Augsti novērtēta ir arī darbinieku spēja komunicēt saprotami (85%) un atbildības sajūta par savu darbu (82%). Saskaņā ar 2024. gada datiem gandrīz visi Latvijas iedzīvotāji (91%) pēdējo trīs gadu laikā ir izmantojuši valsts iestāžu pakalpojumus. 41% Latvijas iedzīvotāju norāda, ka valsts pārvaldes iestāžu darbība kopš pēdējās saziņas nav mainījusies. 27% respondentu ir pamanījuši uzlabojumus, no kuriem 23% norāda nelielus un 14% ievērojamus uzlabojumus. 5% iedzīvotāju vērtēja iestāžu darbību kā sliktāku, tostarp 2% uzskata, ka tā ir ievērojami pasliktinājusies. 11% respondentu šogad ir sazinājušies ar valsts pārvaldes iestādi pirmo reizi.

To top