Pētījumu un publikāciju datubāze
Meklēšanas parametri
Rezultāti
datums
datums
Pētījuma mērķis ir apzināt dažādu remigrantu grupu vajadzības, motivāciju un prasības, kā arī sniegt rekomendācijas remigrācijas atbalstam un remigrantu integrācijai.
Ziņojums pievēršas sekojošiem problēmjautājumiem:
• potenciālo remigrantu problēmu identifikācija pēc viņu eventuālās atgriešanās Latvijā;
• jauniešu, kā svarīgākās mērķauditorijas, remigrācija – pieredze, problēmas, to risinājumi;
• senioru (pirmspensijas un pensijas vecuma personas) remigrācija – pieredze, problēmas, to risinājumi.
Apzināti potenciālo remigrantu problēmjautājumi, sniegti ieteikumi komunikācijas uzlabošanai, problēmu risināšanai.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vēlētāju viedokli par galvenajiem iemesliem, kāpēc piedalījās vai nepiedalījās 2018.gada 6. oktobrī notikušajās Saeimas vēlēšanās un citiem ar vēlēšanu norisi saistītiem aspektiem. Tāpat pētījums sniedz informāciju par vēlētāju sociāldemogrāfisko raksturojumu.
Izvērtēt un sniegt rekomendācijas par mediju atbalsta programmu ietekmi uz mediju vides daudzveidību un kvalitāti (Latvijas Mediju politikas pamatnostādņu 2016.–2020.gadam īstenošanas plāna 1.1.3., 1.4.1, 1.4.2., 1.5.1. pasākumi).
Pētījuma rezultāti atklāj Latvijas plašsaziņas līdzekļu pašreizējās situācijas kopainu, akcentējot tās stiprās un vājās puses. Pētījuma mērķis bija noskaidrot Latvijas mediju vides iekšējo un ārējo daudzveidību un tās kontekstus, lai varētu plānot turpmākas mediju politikas aktivitātes un izvērtēt to rezultātus (Mediju politikas pamatnostādņu 2016.-2020.gadam īstenošanas plāna 1.6.1. pasākums).
Pētījumā galvenā vērība veltīta Latvijas tradicionālo plašsaziņas līdzekļu daudzveidībai, atsevišķās grāmatas nodaļās analizēti arī interneta mediji. Analizējot Latvijas mediju saturu, pētnieki ir izmantojuši kontentanalīzi un teksta kvalitatīvās analīzes metodes. Ar šīm metodēm padziļināti pētīts plašsaziņas līdzekļu saturs 2017. gada aprīlī, maijā un jūnijā. Latvijas mediju vides un mediju patēriņa raksturojumam izmantoti statistikas dati. Veiktas arī plašsaziņas līdzekļu darbinieku un ekspertu intervijas un anketēšana.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vēlētāju viedokli par galvenajiem iemesliem piedalīties vai nepiedalīties 2018.gada 6. oktobrī gaidāmajās Saeimas vēlēšanās un citiem ar vēlēšanu norisi saistītiem aspektiem. Tāpat pētījums sniedz informāciju par sociāldemogrāfisko raksturojumu.
Pētījuma mērķis bija noskaidrot 9 – 16 gadus vecu bērnu un pusaudžu medijpratību Latvijā un saņemt pētnieku ieteikumus turpmākajai rīcībai bērnu un pusaudžu medijpratības veicināšanai.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vēlētāju viedokli par galvenajiem iemesliem, kāpēc piedalījās vai nepiedalījās 2017.gada 3. jūnijā notikušajās pašvaldību vēlēšanās un citiem ar vēlēšanu norisi saistītiem aspektiem. Tāpat pētījums sniedz informāciju par sociāldemogrāfisko raksturojumu.
Pētījuma mērķis bija noskaidrot Latvijas iedzīvotāju medijpratību, par to secinot no atbildēm uz vairākiem jautājumu lokiem – par iedzīvotāju mediju patēriņu, uzticēšanos mediju sniegtajai informācijai, informācijas izvērtēšanu, izpratni par interneta meklētājprogrammu darbību, viedokli par mediju ietekmi uz sabiedrību u.c. Tas ir pirmais medijpratības pētījums Latvijā.
Noskaidrot Latvijas augstākās izglītības iestāžu (AII) un izglītības iestāžu, kuras īsteno profesionālās izglītības programmas (PII), piedāvājumu Latvijas diasporas jauniešiem.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vēlētāju viedokli par līdzdalību Pašvaldību vēlēšanas, kas notiks 2017.gada 3. jūnijā, ērtāko informācijas par balsošanas kārtību iegūšanas veidu, kā arī iegūt vēlētāju dzīvesvietas raksturojumu (deklarētās un faktiskās dzīvesvietas).
Pētījuma mērķis ir trešo valstu pilsoņu integrācijas iespēju novērtēšana un problēmu identificēšana, nosakot nepieciešamos uzlabojumus integrācijas politikas efektīvai īstenošanai
Veikt nozares politikas jomu analīzi Latvijā, novērtējot Pamatnostādņu īstenošanu laika posmā no 2012. līdz 2014.gadam, ņemot vērā Pamatnostādņu 5.sadaļā noteiktos politikas rezultātus un rezultatīvos rādītājus.
Pētījuma mērķis ir apzināt pašvaldību vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju locekļu un darbinieku viedokļus par 12.Saeimas vēlēšanās izmantoto elektronisko vēlēšanu sistēmu “Balsis 2014”.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vēlētāju viedokli par galvenajiem iemesliem piedalīties vai nepiedalīties 2014.gada 4. oktobrī notikušajās 12. Saeimas vēlēšanās un citiem ar vēlēšanu norisi un kārtību saistītiem aspektiem.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot, cik daudz vēlētāju plāno piedalīties 12. Saeimas vēlēšanās un kāda daļa aptaujāto plāno izmantot iespēju nodot balsi glabāšanā.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vēlētāju viedokli par galvenajiem iemesliem piedalīties vai nepiedalīties 2014.gada 24.maijā notikušajās Eiropas Parlamenta vēlēšanās, vēlētāju saskarsmi ar problēmām, kas saistītas ar vēlēšanu iecirkņa darbu un reklāmu par balsošanas kārtību atpazīstamību.
Pētījuma mērķis ir iegūt atgriezenisko saiti no elektroniskās balsu skaitīšanas programmas „Balsis” lietotājiem 2013.gada 1.jūnija pašvaldību vēlēšanās.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vēlētāju viedokli par galvenajiem iemesliem piedalīties vai nepiedalīties 2013.gada 1. jūnijā notikušajās Pašvaldību vēlēšanās un citiem ar vēlēšanu norisi un kārtību saistītiem aspektiem. Papildus šajā aptaujā tika apzināta arī respondentu attieksme pret balsošanu internetā.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vēlētāju viedokli par līdzdalību 2013.gada 1. jūnija Pašvaldību vēlēšanās, vēlētāju informētību par pašvaldību vēlēšanu norises kārtību, kā arī iegūt datus par iedzīvotāju dzīvesvietu (deklarētās un faktiskās dzīvesvietas).
Pētījuma mērķis ir izvērtēt vēlētāju motivāciju, piedaloties 2011.gada 17. septembrī notikušajās 11. Saeimas vēlēšanās, noskaidrot, ar kādām problēmām vēlētāji saskārušies vēlēšanu iecirkņos, kāda ir vēlētāju attieksme pret iespēju balsot internetā un vai vēlētāji mēdz izmantot CVK interneta vietnē pieejamo informāciju.