Pētījumu un publikāciju datubāze
Meklēšanas parametri
Rezultāti
datums
datums
Pētījuma „Tūristu gida profesijas reglamentējuma ieviešana Latvijā” mērķis ir apkopot un analizēt aktuālo informāciju par tūristu gidu profesionālo darbību valstī un izstrādāt priekšlikumus profesijas reglamentācijas ieviešanai Latvijā.
Identificēt tirgus segmentus – uzņēmumu grupas, kuru finansējuma pieprasījums netiek apmierināts. Kā arī izanalizēt esošos un plānotos Valsts Atbalsta instrumentus, to spēju uzlabot esošo ārējā finansējuma tirgu, un sniegt rekomendācijas Valsts Atbalsta instrumentu programmas uzlabošanai.
Pētījuma „Par nefinanšu sabiedrību problēmām un pārmaiņām saistībā ar eiro ieviešanu – kā eiro ieviešana ietekmē tirdzniecību un ar kādām problēmām saskaras patērētāji” mērķis ir apkopot to 11 ES valstu pieredzi, kuras savās valstīs apritē ir ieviesušas vienoto ES valūtu – eiro, aizstājot ar to līdz tam iepriekš funkcionējušās nacionālās valūtas. Šīs valstis noslēdza pārēju uz vienoto valūtu 2002. gada pirmajā pusē.
Pētījuma mērķis bija nodrošināt pamatinformāciju mūžizglītības stratēģijas izstrādei un dažādām mērķa grupām piemērotu mūžizglītības sistēmu izveidei, veicot Latvijas iedzīvotāju aptauju, dažādu nozaru ekspertu intervijas, veicot tiesību aktu un citu atbilstošo dokumentu analīzi. Pētījuma rezultātā secināts, ka mūžizglītības nodrošināšanā ir iesaistīti dažādi pakalpojumu sniedzēji dažādās sociālās dzīves jomās un formās – nodarbinātības jomā, sociālās palīdzības, nevalstiskā sektora jomā. Tomēr, izņemot atsevišķas reglamentētu profesiju grupas, citu nodarbināto iedzīvotāju tālākizglītības iespējas un tiesības tiesiski nav nodrošinātas. Darba tirgū drošāk jūtas gados jaunāki iedzīvotāji, iedzīvotāji ar augstāku izglītību un pamata prasmēm, savukārt mūžizglītības riska grupās dažādi pieejamību ierobežojošie faktori – finansējuma, motivācijas, zināšanu un prasmju trūkums – iedarbojas kompleksi, tāpēc vienlaikus ar pieejamības veicināšanu nepieciešams izstrādāt arī atbilstošas, elastīgākas un šiem cilvēkiem pieejamākas izglītības programmas.