Pētījumu un publikāciju datubāze
Meklēšanas parametri
Rezultāti
datums
datums
Ziņojums ietver priekšlikumu Latvijas dizaina politikai. Tajā sniegts viengabalains piedāvājums un atbilstoši mērķi efektīvai dizaina politikai.
Izveidot rādītāju sistēmu, kas daudzpusīgi raksturotu valsts investīcijas un kalpotu par pamatu turpmākai valsts investīciju analīzei, kā arī izanalizēt Valsts investīciju programmu
Latvijas uzņēmumi spēs saglabāt ekonomiskās attīstības tempus un radīt labi atalgotas darbavietas tikai tad, ja kļūs konkurētspējīgi starptautiskā mērogā, iesaistīsies inovāciju procesā, uzkrās zināšanas un apgūs jaunas tehnoloģijas, kā arī iekaros augstas pievienotās vērtības nišu Eiropas un globālās darba dalīšanas jomā.
- ilgtermiņā – nodroöināt ilgtspējīgas, sabalansētas un stabilas tautsaimniecības attīstību, un sasniegt ES valstu vidējo ekonomiskās attīstības līmeni, vienlaicīgi nostiprinot valsts droöību un aizsardzību, vides, kultūras un sociālās sfēras sakārtotību;
- vidējā termiņā (3-5 gadi) – sasniegt iespējami augstu ieközemes kopprodukta vidējo gada pieauguma tempu (7-10%), samazināt tirdzniecības deficītu un panākt uz augstām tehnoloģijām balstītās produkcijas īpatsvaru eksportā līdz 15-20%.
Apkopot esošo situāciju investīciju jomā lauku tūrismā, izmantojot gan nacionālos, gan starptautiskos finansu instrumentus. Ar šo informāciju tiek sagatavots pārskats par esošo situāciju, attīstības plāniem, prioritātēm un finansu atbalsta punktiem lauku tūrisma jomā.
Izstrādāt tūrisma augstākās izglītības attīstības vadlīnijas topošajai Latvijas Tūrisma izglītības konsultatīvajai padomei.
Noteikt starptautiskās vides kvalitātes zīmes “Zaļā atslēga” novērtēšanas kritēriju sistēmas pielietošanas iespējas viesnīcās Latvijas lauku teritorijās. Pētījumā ir aplūkota vides kvalitātes zīmes “Zaļā atslēga” ieviešanas pieredze Dānijā un Igaunijā, iztirzāti “Zaļās atslēgas” dokumenti un analizēta vides situācija lauku viesnīcās Latvijā. Ir izvērtēta līdzšinējā pieredze vides kvalitātes zīmes ieviešanā Latvijas lauku tūrismā, apzinātas tās stiprās un vājās puses, iespējas un draudi, un izstrādāti ieteikumi Vides kvalitātes zīmes turpmākajai ieviešanai naktsmītnēm lauku teritorijās un mazpilsētās.
Novērtēt tūrisma kā ekonomiskas parādības galvenos aspektus.